Na co dzień stykam się z markami. To moja praca. Marki widzę jednak wszędzie. Na spacerze, na zakupach, w mieście i w internecie. Spotykam się z nimi w drodze do pracy i do domu.

Moja zawodowo – prywatna aberracja owocuje wieloma ciekawymi znaleziskami. Na tyle ciekawymi, że postanowiłem je zbierać w jednym miejscu i hojnie się nimi dzielić. „Slow brands” to historie niezwykłych polskich marek, unikalnych, zadbanych i dobrze zrobionych. To cykl, która ma inspirować i udowadniać, że Polak potrafi.

 Little Nomad

Poznałem dziewczyny z „Little Nomad” na jednym z prowadzonych przez siebie szkoleń i bez dwóch zdań oczarowały mnie tym co robią.  Nie wiem jednak co mnie bardziej urzeka. Moje własne wspomnienia z indiańskich zabaw czy piękne, funkcjonalne przedmioty jakie oferują. Wiem jedno, miętowe tipi to idealny prezent dla mojej córki, który prędzej czy później pojawi się u mnie w mieszkaniu. Czarująca jest cała sfera wizualna i werbalna. Subtelna nazwa, prosty ale niepozbawiony dziecięcego charakteru znak oraz zdjęcia tworzą tożsamość marki, który kupuje się oczami.

Źródło obrazka oficjalny fanpage marki: www.facebook.com/HelloLittleNomad

Muzeum Powstania

Czy muzeum jest marką? Pewnie, że tak. Marki światowych muzeów jak w soczewce skupiają skojarzenia ze wspaniałymi zbiorami, niemniej okazałymi siedzibami czy z historiami, o których opowiadają. Daleki jestem od porównywania Muzeum Powstania z paryskim Luvrem czy madryckim Prado. Na polskiej mapie, marka Muzeum Powstania to jednak silnie rozpoznawalny i solidny brand. Miejsce, które łączy historię ze współczesnością i w atrakcyjny sposób komunikuje to co robi.

Fajne Baby

To miejsce już niemal kultowe na gastronomicznej mapie Gdańska. Fajne Baby są po prostu fajne. Sugestywna nazwa, smaczny branding podkreślają bogatą ofertę kreatywnych cupcake’ów oraz tortów na zamówienie. To co lubię w Fajnych Babach, oprócz smacznych babeczek, to rytuały związane z marką. O czym mowa? Przykładowo, każda osoba, która kupuje w lokalu cupcake ma szanse zdobyć nagrodę. Miłe, co nie?

Źródło obrazka oficjalny fanpage marki: https://www.facebook.com/FajneBaby

Tylko

To polska aplikacja, która ma być rewolucją w podejściu do tworzenia mebli. Tylko ma duży potencjał aby tej rewolucji dokonać.  Duży plus za ciekawy i innowacyjny produkt. Krótka i łatwa do zapamiętania nazwa, może posłużyć do budowania bogatej narracji. W nazwie jest coś, co intry­guje i daje do myśle­nia. Nazwa sku­pia na sobie uwagę. Jest typowo pol­skim sło­wem. Pozo­staje jednak przy tym języ­kowo neutralna. Szacunek za całokształt wizualny oraz designerski feeling odczuwalny w każdym detalu marki.

Źródło obrazka oficjalny fanpage marki: https://www.facebook.com/tylko

Grupa Warszawa 

Sama nazwa Grupa Warszawa mówi niewiele. Bardziej przemawiające są jednak marki stworzone przez zespół Grupy Warszawa. O czy mowa? Kojarzycie Warszawa Powiśle, Syreni Śpiew czy Stacja Mercedes? Jestem pewien, że duża część z Was odpowiedziała twierdząco. Brandingowy laur za zmyślne łączenie dobrych produktów ze świetnie zaprojektowanymi markami. Grupa Warszawa i jej działania to przykład wykorzystywania aktualnych trendów do celów biznesowych. Osobiście bardzo lubię w jaki sposób tożsamość miasta przejawia się w każdej marce. Osobne słowa uznania za projekt Stacja Mercedes. Liczę w przyszłości na więcej podobnych inicjatyw angażujących znane marki w życie miasta.

 

Jeżeli znasz ciekawe marki to podziel się nimi ze mną. Czekam na Wasze zgłoszenia pod mejlem: bartek@brandingowy.pl lub w komentarzach pod postem.