Od słów do czynów
Niewątpliwie pracując w brandingu od ponad dekady, prowadząc agencję brandingową i angażując się w wiele inicjatyw ciężko nie żyć brandingiem w pełni. Przynajmniej ja nie umiem, bo z trudem przychodzi mi zajmować się sprawami ?z grubsza?.
Brandingowy.pl oraz sam fanpage przez kilka lat stanowiły niesamowitą platformę wymiany opinii. Lubię dzielić się własną perspektywą. Jeszcze chętnie słucham tego, co inni mają do powiedzenia. Siła rozmów czy słów, choć spora i mająca nierzadko siłę sprawczą, mi jednak nie wystarczała.
Z natury jestem osobą czynu. To właśnie w nich upatruje największej możliwości zmian w otaczających mnie realiach. Z tej potrzeby i chęci zmian powstał Instytut Brandingowy IBRA.
Przez ostatnie miesiące kwestionowałem, krytycznie myślałem, zadając sobie przy tym trudne pytania i szukając na nie prostych odpowiedzi.
Ładnie brzmi, ale o co chodzi?
Takie pytanie może pojawić się u wielu z Was. Na wstępie mieliście okazję zapoznać się z wyzwaniem, które jest mi bardzo bliskie i motywuje do działań. Marzę o tym, aby polskie marki i praktyka brandingowa stanowiły przykłady godne do naśladowania i kopiowania. Zadanie, choć wydaje się karkołomne i mocno aspiracyjne, to w naszej ocenie jest ono wykonalne.
Będziemy jednak do niego dążyć małymi krokami. Stawiamy przede wszystkim na różnorodność działań, praktykę kosztem inspiracji, mniejszą skalę i dedykowane rozwiązania różnym środowiskom związanym z polskim brandingiem.
Samo słowo „polski” będzie u nas również mocno akcentowane. W naszych działaniach skupimy się na realiach, w których żyjemy i pracujemy. Bez obaw. Nie zamykamy się jednak na tematy zagraniczne. Będziemy jednak nakładać również na nie lokalny filtr i szukać praktycznych rozwiązań.
Nauka w służbie brandingowi
Powołując Instytut do życia, chciałbym aby stał się również platformą współpracy nauki i praktyki. Sporo uwagi w różnych sektorach gospodarki poświęcamy R&D, angażowaniu nauki i środowisk naukowych do działań stricte biznesowych. W nauce upatrujemy szans i możliwości dynamicznego rozwoju gospodarki. Stawiam więc pytanie, dlaczego by nie upatrywać w polskiej nauce również możliwości progresu branży brandingowej. Będziemy szukać odpowiedzi na to pytanie, współpracując z jednostkami dydaktyczno-badawczymi i inicjując wspólne projekty.
W praktyce
Moją ambicją na ten rok i następny jest przynajmniej kilka projektów. Najbliższe dwa to projekty analityczne. Pierwszy dedykowany branży brandingowej i realiom realizacji projektów brandingowych w Polsce. Drugi będzie opracowaniem ukierunkowanym na analizę potencjału wykorzystania brandingu w konkretnej gałęzi gospodarki.
Pracujemy również nad zebraniem i udostępnieniem w jednym miejscu polskich opracowań naukowych w zakresie brandingu i marek. Z tego miejsca chcielibyśmy również zaprosić Was do dwóch grup wsparcia, jakie otworzyliśmy na Facebooku. Grupa Praktyków Brandingowych jest miejscem dla wszystkich osób, którzy na co dzień zajmują i pasjonują się brandingiem. Więcej informacji znajdziesz tutaj. Grupa Liderów Agencji Brandingowych to natomiast miejsce otwarte na osoby zarządzające agencjami brandingowymi i szukające praktycznych porad związanych z prowadzeniem tego typu organizacji. Jesteś ciekaw? Dołącz tutaj. Mamy nadzieje, że obie grupy pozwolą w swobodnej atmosferze wymieniać się wszystkim tym co uważacie za istotne.
Równocześnie nie zapominamy o naszych kanałach komunikacji, na których będziemy nieustannie dzielić się naszymi opiniami. Zawieszamy jednak formę bloga, która stanowi obecnie obiekt naszych głębokich przemyśleń.
Będziemy takżce obecni na różnych wydarzeniach. W dłuższej perspektywie pochwalimy się również autorskim projektem wydawniczym oraz zupełnie nowym konceptem edukacyjnym. Jednocześnie jesteśmy otwarci na różne propozycje współpracy z Waszej strony. Na wiadomości czekamy na kontakt@brandingowy.pl